Alla inlägg under juli 2012

Av Lena Lindberg - 31 juli 2012 23:13

Foton på mig tagna 120728 knappt 10 mån efter GBP:

 

Lena 120728


Av Lena Lindberg - 31 juli 2012 17:56


Tisdag & ledig dag..

Det blev det en färd mot Säterdalen förståss, tyvärr kom det en rejäl regnskur men jag & mor kunde ju smita in vid serveringen och dricka kaffe, värre för säljarna som stod oskyddade ute.. :/ men det är ju som sagt bara vatten och efter regn kommer solsken och så blev det oxå en stund senare.. :)

Fyndade lite kläder & smycken för billig penning + ett par Scholl sandaler för 20 kr till Elsa dom är svarta med pärldekoreringar, jag chansade på storlek & smak, svårt att handla kläder till tjejer som börjar närma sig tonåren, dom är väldigt bestämda med vad dom vill ha och inte vill ha ;) ibland blir det en fullträff och ibland går det inte hem, smällar man får ta ;)

 

Jo Mathias uppdaterade sitt fb, han blev fotad under orienteringsdagen igår med sina klasskompisar framför Cutty Sark, Mathias är den långa ljusa killen längst bak i mitten på fotot :)

 

  

Verkar som det var en solig och fin dag i London igår, härligt..!! 

 

Chattade en stund med Mathias ikväll oxå han satt i skolcafeterian, han berättade att det finns en till svensk i hans klass, en tjej som heter Ebba som är från Värnamo :)

Frukost och kvällsmat ingår, till frukost hade han käkat svamp, korv, ägg och fruktsallad, en salig blandning men det verkar ju rätt ok ändå ;) Till kvällsmat blev det Halal kyckling med ris & laxsallad.

Han berättar vidare att hans rum har eget minikök och dusch, låter som rena lyxen.. ;)

Jag frågade om han kommer att trivas bättre i London än i Tokyo, fick till svar: haha garanterat

Frågade om det hände nått särskilt i Tokyo eftersom han reste därifrån så pass snabbt, fick till svar: jag insåg inte att det skulle var sånt problem med språket och kulturskillnaden, tokyo är ju en världsmetropol, trodde att fler folk kunde engelska, men icke sa nicke

Men nu verkar han ju trivas och må gott, det är ju huvudsaken det :)

 

Önskar alla en fin tisdagkväll..!! Kramiz..!!

Av Lena Lindberg - 30 juli 2012 19:04


Tokyo nytt har nu blivit London nytt :)


Sonen är nu framme i London, har äntligen fått kontakt, vi chattade på facebook en lång stund.

Mathias berättade att flygresan från Tokyo till London tog 15 timmar, dom mellanlandade i Singapore, han berättade vidare att flygresan var en pärs men att han fullkomligt älskar att vara framme i London och att det verkligen känns som han hittat "hem"..

Idag har dom haft orientering på skolan, och imorgon sätter det igång, dom kunde inte besöka parken som hör till skolan i Greenwich för det var avstängt för OS tävlingar i hästsport, han kunde se allt på en storbilds skärm och han berättar att det var en mäktig känsla.

Han ser fram emot mitt & tjejernas besök vecka 33 och jag kan ju inte i ord beskriva hur mycket vi längtar efter att få träffa honom, det kommer att bli så kul..!!

 

Skönt att höra att allt gått bra & att han trivs och mår gott tycker mamman..!! :)

Av Lena Lindberg - 29 juli 2012 23:05


 

   


Förberedelser i bröllops stugan på morgonen/fm:


               

Det lyckliga brudparet efter den vackra ceremonin i Norbergs kyrka:



                                                                                           


 


Plock & städ dagen efter i bröllops stugan:


           



Av Lena Lindberg - 28 juli 2012 07:53

Idag händer det saker, roliga & spännande saker här och i andra delar av världen ;)

Det blir förståss mest fokus på Ammis och Bertils bröllop

Ska strax åka och hämta Agatina och åka ut till bröllopsstugan och skära upp frukt & förbereda tilltugg.. )

 

Idag flyger sonen från Tokyo till London, spännande och roligt förståss, men man är ju som mamma lite fundersam på saker och ting, men det ska förståss gå bra med allt.. :)

 

  

Av Lena Lindberg - 27 juli 2012 22:07


Igår kväll åkte vi.. (..Ammi, Bertil, jag & Ammi L) ut till bröllopsstugan och pysslade: Ställde iordning bord & stolar, dukade & fixade iordning borden, ställde iordning buffébord & godisbord, fixade nya gardiner, satte upp vimplar i tak mm mm..det blev så vackert romantiskt och fint, allt är noga planerat i minsta detalj, kommer bli så mysigt & bra..

Var hemma ganska sent igår kväll och hann inte skriva mer i bloggen..

 

Idag har jag jobbat dubbelpass, var ledig mellan 13-16 då hann jag åka över till Fagersta, hämta sonen från LAN och skjutsa hem honom & grejerna, åka över till Avesta och fixa dom sista grejerna inför dagen imorrn ;)

Ikväll har jag hämtat kamera hos mor & far..

 

Imorgon är det Ammis & Bertils bröllop som gäller för hela slanten, ska fota en massa, lovar det..

Till dess ha det så gott alla..!! Kramiz..!!

 

Av Lena Lindberg - 26 juli 2012 11:53


Torsdag & ledig dag för min del..


Var över till Norberg i ett ärende på fm & passade på att stämma möte med en köpare från köp och säljsidan på fb, sålde iväg mitt gamla kassaskrin i silvrig metall, jättefin men stod numera och samlade damm hos mig eftersom jag använder ett annat, tjejen som köpte skrinet verkade nöjder, kul att grejerna kommer till användning.. :)


Är ensammen hemma och för att slippa stå vid spisen stannade jag till vid LIDL och köpte med mig wraps, köpte av alla smaker och ska nu ha provtestning i några dagar få se vilken som är godast.. ;D

 

 

Har bokat tvättstugan mellan 12-17, då kommer Ammi och Bertil över och vi ska mangla dukar inför bröllopet, det händer ju inte varje dag att jag manglar en duk kan jag säga, är inte ens säker på att jag behärskar den där saken, men det visar sig..haha

Från kl 17 får dom tillgång till bröllops stugan så då ska vi dit och pyssla.. :)

 

Önskar alla en fin torsdag..!! Kramiz..!!


Av Lena Lindberg - 25 juli 2012 18:53


Jag blev bländad av nått konstigt när jag åkte till jobbet imorse, jag kunde först inte komma på vad det var, men sen insåg jag ju att det var SOLEN..!! ;)

Skämt åtsido vilket härligt väder det blev idag, toppen..!! :)

 

Jobbade en fm tur & sen for jag över till Hedemora på loppis..

Det undgår väl ingen som läser min blogg att jag är galen i loppisar..haha..

När jag åkte hem från Säterdalen igår var jag var in på Myrans loppis i Hedemora, där får privatpersoner hyra bord och sälja av sina saker, det var där jag fick tag på dom fina Calou träskorna igår i min storlek..

När jag kom hem igår började jag fundera: Hon som sålde träskorna kanske har fler träskor till salu..?? Var förståss tvungen att undersöka saken och..

MYCKET riktigt, vad hittar jag på bordet måntro..?! Ett par UR snygga Tizzla träskor..!!

Samma som på bild fast mina är i brun mocca & kostade 100 kr :p Tjohoo..!!

 

       


Såna där träskor kan man nästan ha till alla tillfällen, för att inte tala om hur snyggt det skulle vara ihop med dom bruna/rosa Garden Girl kläderna:


 


Ett besök på Erikshjälpen blev det oxå som ligger vägg i vägg med Myran, handlade gamla fina trägalgar för 2 kr styck, tycker dom gamla trägalgarna är bäst, dom är lite större i själva trähängaren men samtidigt nättare på bredden och tar inte så stor plats i garderoben..

 

Jag shoppar på en del som ni märker men jag är ganska duktig på att göra mig av med pryttlar och grejer oxå..Det här har jag sålt för på Tradera dom senaste 60 dagarna:

 

    + det som blev sålt på loppis, så det finns inkomster oxå ;)

 

På vägen hem från Hedemora blev det en trevlig snabb visit hos Ammi och Bertil, vi pratade ihop oss lite inför morgondagen.. :)

 

Önskar alla en fin onsdag kväll..!! kramiz..!!

PRESENTATION

UTHYRES: Stuga i Nord Norge

ÖVERSÄTT BLOGGEN

LENAS GBP RÄKNARE

LENAS VIKTMINSKNING

STARTVIKT

20110817 = 114 kg

OPERATIONSDAGEN

20111005 = 103,6 kg 

3 MÅN EFTER GBP

20120104 = 90,2 kg

Länk till:

0-6 mån efter op (- 31,5 kg)

6 MÅN EFTER GBP

20120404 = 82,5 kg

9 MÅN EFTER GBP

20120704 = 79,6 kg 

Länk till:

0-12 mån efter op (- 37,6 kg)

12 MÅN EFTER GBP

20121005 = 76,4 kg

20121105 = 77,4 kg

20121205 = 76,2 kg

20130105 = 74,8 kg

20130205 = 74,7 kg

20130305 = 75,5 kg

20130405 = 76,6 kg

20130505 = 78,5 kg

20130605 = 77,7 kg

20130705 = Semester

20130805 = 79,9 kg

 

NORMALVIKT = 70,5 kg

 

2013-10-10 Nu har det gått drygt 2 år sedan min operation och jag har "landat" på en vikt på ca 78 kg känner mig nöjd med min vikt, har just nu inget behov av att väga varken mer eller mindre :)

OLAS GBP RÄKNARE

OLAS VIKTMINSKNING

STARTVIKT

20111116 = 155,5 kg

OPERATIONSDAGEN

20120612 = 136,3 kg

3 MÅN EFTER GBP

20120912 = 117,2 kg

6 MÅN EFTER GBP

20121212 = 108 kg

20130112 = 104 kg

20130212 = 100,5 kg

20130312 = 100,5 kg

20130412 = 97,4 kg

20130512 = 98 kg

20130612 = 98 kg

20130712 = Semester

20130812 = 98,2 kg

MINA MÅL JUST NU

Bli frisk från förkylning!

Äta enligt måltidsklocka!

Dricka mer vatten!

Motionera dagligen när jag är frisk igen!

BILDER

Leksands IF

 

FRÅGA MIG

30 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Jag väger mig:
 Aldrig
 Varje dag
 1 gång i veckan
 Varannan vecka
 1 gång i månaden

matbloggstoppen

Matbloggstoppen

GÄSTBOK

SÖK I BLOGGEN

VÄNNERS VIKTBLOGGAR

BLANDADE LÄNKAR

Inrednings bloggar

Blommor & Växter

LOPPIS

Månadens Bästa

KATEGORIER

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Motionsrundor i Fagersta

OLA & LENA


Skapa flashcards