Alla inlägg under november 2012

Av Lena Lindberg - 30 november 2012 23:09

 

Varje månad har sin tjusning!

Tänkte samla lite bilder, inspiration & positiva tankar kring månaden December ~ julmånad

Kommentera gärna om du känner för det, inlägget sparas i en menyrad: Månadens bästa :)









        Man kan:

        Se på julkalendern :)

        Fira advent

        Fira pepparkakans dag 9:e december

        Fira Lucia 13:e december

        Fira Jul   

        Fira Nyår 

        Baka till jul & nyår, göra julgodis

        Äta julmat :)

        Dricka glögg 

        Njuta av hyacint, amaryllis & julblommor

        Planera nått kul på jullovet

        Njuta av julledigheten

        Umgås med familj & vänner

        Lokalt: Julskyltning

        Lokalt: Julmarknad i Verket Avesta

 


 

Av Lena Lindberg - 30 november 2012 10:31

Idag blir det advents fix hos äldsta sonen, och kanske lunch..?! :)

Själv har jag en jobbarhelg framför mig men ska hinna med att pyssla, fixa och adventsmysa mellan varven ;)




Har satt ut en annons på köp & säljsidan på fb, hoppas nån "nappar" på mina månbord ;)

 

 

Hinner uppdatera innan jag åker till jobbet:

Jag och Mathias fixade nya glödlampor till stjärnorna i fönstret, sen var vi ner på stan för att köpa nya batterier till hans brandvarnare, det var nån konstig variant på batterier som satt i den gamla, har aldrig sett såna förut? Det visade sig att det blev billigare att köpa en helt ny brandvarnare inklusive batteri, än att köpa ett enda av den ovanliga sorten :D

Då var det fixat, skönt att veta att det finns en fungerande brandvarnare på plats hos  sonen..

Sen bjöd Mathias på lchf lunch, det blev tacofylld paprika, kryddstarkt men gott..!! :)

 



Önskar alla en bra fredag & en skön helg..!! Kramiz..!!

Av Lena Lindberg - 29 november 2012 19:41

 

NU är den på plats..!! Äntligen..!!

Min fina öppna spis, jag är superduper nöjd :)

Min julklapp till min själv för i år, den gjorde sig så bra i mitt vardagsrum på den plats jag hade tänkt ut.


Spisen är förståss skorstensfri, men man kan elda i den med spisbränsle om man vill, men jag har fått starka förmaningar från mina föräldrar om att det nog inte är så bra att andas in ;) så jag ska köpa såna där stora blockljus att ställa i spisen och elda med istället så blir alla nöjda ;)


Yngsta sonen följde med som bärhjälp, på vägen hem började jag till hans stora förtvivlan nynna på:


"Santa Baby, slip a sable under the tree, For me.
been an awful good girl, Santa baby,
so hurry down the chimney tonight."


Stannade till och köpte med hem lite cola så han blev nöjder ;D


Av Lena Lindberg - 29 november 2012 12:47

 

Då har jag lämnat tbx "makapären" till lasarettet igen..

Jag fick lämna in ett formulär och skriva en uppskattad tid när jag somnade och vaknade och kryssa i 3 alternativ om jag hade sovit sämre än vanligt, som vanligt, eller bättre än vanligt..

Jag sov väl ungefär som jag brukar göra, varken bra eller dåligt utan "mittemellan" ;)

 

Apparaten satte igång runt kl 23 och slog av vid 7 imorse, jag hade den på mig en stund under kvällen oxå före så att jag skulle vänja mig att ha den, speciellt näsgrimman var ju lite störande att ha på sig ;)

Spännande att se om det visar på nått, resultatet skickas till Västerås för analys och sen får jag säkert vänta på svar i nån vecka..

 

Jag har med viss tvekan ring och friskskrivit mig till imorgon, idag har jag ledig dag på schemat men ska enligt planen jobba i helgen.

Vaknade med huvudvärk, nysningar och snörvel men just nu känner jag mig skapligt pigg (mitt på dan) hoppas jag hinner kurera mig ännu mer tills imorgon..

 

Var hem till Mathias, vi gick upp på vinden och hjälpes åt att plocka fram julstjärnor och lite saker till advent, hjärtevännen ville bjuda på lunch   men har lite fix idag som måste göras, så vi bestämde att vi skulle höras imorgon fm istället och bestämma nått..

 

Önskar alla en fin torsdag..!! Kramiz..!!

Av Lena Lindberg - 28 november 2012 19:14

Det här är min sängkompis inatt, "han" heter ResMed ;)

Tänk om jag skulle gå ut såhär, då skulle folk tro att jag var en självmordsbombare..!!

Sonen hjälpte mig fota:

 

Av Lena Lindberg - 27 november 2012 14:00



Inatt ska jag bara sova 5 timmar..

..det hör till en del i min utredning ang min ständigt pågående trötthet samt förkylning..

Imorgon ska jag få hämta ut en apparat på lasarettet som ska mäta andning under sömnen, kommer att få undervisning i hur jag ska hantera den..

Jag tyckte först det verkade långsökt, men efter alla provtagningar på allt möjligt + allergiprover som inte visade på nått så funderade min läkare  om det kunde vara så att jag lider av snarkninger, sömnapné eller har en inre stress och ja..?! ..vad vet jag.? ..har ingen susning om varför min trötthet och förkylning inte ger sig, men är skapligt trött på situationen nu så jag är beredd att prova allt..

 

Ska kolla om det går nån bra film sent ikväll..?! ;)

Av Lena Lindberg - 27 november 2012 04:36

 

Kl är 04:37 har varit vaken i minst en timme och snorat, har huvudvärk, det rinner som från en kran ur näsan och tok serie nyser på det :/

På ett sätt inte konstigt för det råder ju förkylningstider, men jag blir ju för 17 gubbar aldrig frisk nån gång..?!

Gnäll och gnal..

Har ringt till jobbet och gjort en sjukanmälan, skulle ha jobbat ett fm pass + att vi har personalmöte på em, känns inte som det finns på kartan att jag fixar det + att det kan inte vara så kul för vare sig brukare eller personal att jag kommer till jobbet och är tok förkyld..


Önskar i alla fall er andra en bra dag..!! Kramiz..!!

Själv ska jag försöka kurera mig så gott det går..(..atchi prosit)

Av Lena Lindberg - 26 november 2012 09:28



Ny vecka nya möjligheter :)

Juvelerna skulle upp och iväg till skolan, och jag har bokat tid i tvättstugan..

..är nöjd med mig själv att jag kom på att boka tvättstugan på fm när jag jobbar kväll, då slipper jag offra en ledig kväll istället.. ;)

Har börjat hutta på min Aloe Vera dryck, smakade ungefär lika illa som en snaps ;D

Skämt åtsido, ska bli spännande att se om jag märker nån skillnad på trötthet och förkylning om ett tag..

Måste förståss låta det få gå en tid först..

 

På söndag är det första advent, ska försöka pyssla och fixa så man får in lite stämning i huset..

Jag har blandade känslor inför julen i år, den här julen är det inte min tur att ha tjejerna, så jag kommer att jobba på julafton och juldagen..

Grabbarna kommer jag förståss att träffa och jag ska försöka ordna lite julmys härhemma <3

En del personer har noll förståelse för att man kanske inte känner sig så där überlycklig på julen, då får man höra att man är bitter..?!

När jag var liten älskade jag julen, har många fina barndoms minnen från julafton då vi samlades alla i hela tjocka släkten på mammas sida hos mormor och morfar i deras lilla stuga i Garpenberg..

Men åren går och det har tyvärr hänt saker i mitt liv som gör att julstämningen inte alltid infinner sig..

Men jag jobbar starkt för att gilla julen igen ;)

 

Önskar alla en fin måndag..!! Kramiz..!!

PRESENTATION

UTHYRES: Stuga i Nord Norge

ÖVERSÄTT BLOGGEN

LENAS GBP RÄKNARE

LENAS VIKTMINSKNING

STARTVIKT

20110817 = 114 kg

OPERATIONSDAGEN

20111005 = 103,6 kg 

3 MÅN EFTER GBP

20120104 = 90,2 kg

Länk till:

0-6 mån efter op (- 31,5 kg)

6 MÅN EFTER GBP

20120404 = 82,5 kg

9 MÅN EFTER GBP

20120704 = 79,6 kg 

Länk till:

0-12 mån efter op (- 37,6 kg)

12 MÅN EFTER GBP

20121005 = 76,4 kg

20121105 = 77,4 kg

20121205 = 76,2 kg

20130105 = 74,8 kg

20130205 = 74,7 kg

20130305 = 75,5 kg

20130405 = 76,6 kg

20130505 = 78,5 kg

20130605 = 77,7 kg

20130705 = Semester

20130805 = 79,9 kg

 

NORMALVIKT = 70,5 kg

 

2013-10-10 Nu har det gått drygt 2 år sedan min operation och jag har "landat" på en vikt på ca 78 kg känner mig nöjd med min vikt, har just nu inget behov av att väga varken mer eller mindre :)

OLAS GBP RÄKNARE

OLAS VIKTMINSKNING

STARTVIKT

20111116 = 155,5 kg

OPERATIONSDAGEN

20120612 = 136,3 kg

3 MÅN EFTER GBP

20120912 = 117,2 kg

6 MÅN EFTER GBP

20121212 = 108 kg

20130112 = 104 kg

20130212 = 100,5 kg

20130312 = 100,5 kg

20130412 = 97,4 kg

20130512 = 98 kg

20130612 = 98 kg

20130712 = Semester

20130812 = 98,2 kg

MINA MÅL JUST NU

Bli frisk från förkylning!

Äta enligt måltidsklocka!

Dricka mer vatten!

Motionera dagligen när jag är frisk igen!

BILDER

Leksands IF

 

FRÅGA MIG

30 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Jag väger mig:
 Aldrig
 Varje dag
 1 gång i veckan
 Varannan vecka
 1 gång i månaden

matbloggstoppen

Matbloggstoppen

GÄSTBOK

SÖK I BLOGGEN

VÄNNERS VIKTBLOGGAR

BLANDADE LÄNKAR

Inrednings bloggar

Blommor & Växter

LOPPIS

Månadens Bästa

KATEGORIER

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Motionsrundor i Fagersta

OLA & LENA


Skapa flashcards