Alla inlägg under juni 2012

Av Lena Lindberg - 26 juni 2012 22:25




Tisdag igen, och dax för loppis i Säterdalen :)

Jag, tjejerna & mor stuvade bilen full med grejer, den här gången stod vi och sålde själva, visade sig att det inte var en så dum idé, räknade nyss kassan och efter lite inköp av korv, glass & fika + betalning av loppis-platsen har vi 1355 kr i kassa-skrinet, bra det :)

Vi sålde mängder av barbie, bratz och av tjejernas kläder för 10 kr styck + massa andra pryttlar och grejer.

Nu återstår bara 3 papperkassar kvar i bilen som jag imorgon åker ner med till Röda Korset :)

 

Måste berätta vad jag är mest nöjd med idag, lyckades nämligen med det otroliga konststycket att förlägga ett par sandaler som jag sålt på Tradera..!! Letade som en toka men hittade dom ingenstans, fick lov att skriva ett bekännelse mejl till köparen och berätta som läget var, tur för mig var var det en van & cool Traderare som tyckte vi kunde vänta nån dag för att se om sandalerna kom fram, höll på att slita av mig håret..var 17 hade jag lagt sandalerna..?

Men hittade dom till slut, jag hade lagt undan dom på ett "bra" ställe i garderoben, där väntade dom så fint på att bli hittade :) Kändes bra att skriva mejlet till köparen att dom var återfunna och nu skickade kan jag lova ;)

 

Då var det kväller igen, är lite trötter i ögat men nöjder med dagen :) Natti, natti..!! Kramiz..!!

 

Av Lena Lindberg - 25 juni 2012 06:38




Är uppe tidigare än tuppen denna måndag morgon, men det beror mest på att jag hostar och hostar och känner att jag trivs bäst i sittande ställning, är fortfarande sjuk men känner mig ändå mycket piggare..

Igår kväll orkade jag ta itu med disken och jag var ända till sophuset med mina sopor, det artar sig.. ;)

 

Det regnar men jag tar det just nu med ro även om jag redan är inne på min 2:a semestervecka, har fått en hel del gjort härhemma och det är inte heller helt fel..men sitter nu och spånar lite på vad vi ska göra för nått på semestern tro.?!

Funderingarna går på att hyra en stuga men det är ju inte så kul att åka bort och sitta i en liten semester stuga när det regnar.?! Då vill man ju att det ska vara sol och badväder åtminstone större delen av tiden och som det ser ut just nu på väder prognosen är det bara regn i sikte.. :/

Samtidigt är det skönt att få miljöombyte, det behöver man oxå, blir alltså inte klok på hur jag ska göra.?!

Blir att nynna på: vem vet, inte du vem vet. inte jag vi vet ingenting nu vi vet inget idag..

Idag ska jag packa betalda Tradera auktioner och se till så dom kommer iväg..

 

Önskar alla en fin måndag & en fortsatt trevlig vecka..!! Kramiz..!! 


Av Lena Lindberg - 24 juni 2012 12:25

 

Vilken j-kla tur att vi inte har bokat in oss på nått under semestern nu när det blev så här, vi är tokförkylda allihop..

Känns bokstavligt talat som man har blivit snuvad på semestern :( Trist som bara den..

Ser på vädret att det inte är nått högtryck på G i sikte, det kommer väl lagom tills det är dax för mig att börja jobba igen och tills förkylningen förhoppningsvis har lagt sig ;)

 

Känner att jag låter negativ och ska nu försöka tänka positiva tankar istället.. ;)

Få se..JO, en bra sak som händer idag är att våra auktioner går ut på Tradera och det blev en del förtjänst! :)

3209 kr..så det var ju positivt, kul & ett riktigt bra tillskott i semesterkassan! :)

 

     

 

Önskar alla en fin söndag..!! Kramiz..!!

Av Lena Lindberg - 23 juni 2012 15:39

Stuffy Nose Pictures, Images and Photos


Vaknade upp på Midsommardagen med ont i halsen, toksnörvlig och hostig, gick upp och tog 2 alvedon sen bestämde jag mig för att vägra vara sjuk..!! (Vilket kanske inte var det smartaste att göra..)

Men det är ju för sjutton gubbar lördag & loppis och då kan man ju inte vara sjuk..!!  Tok heller.. ;)

Jag och Elsa tog minsann bilen och for iväg först ut till Oti och sen vidare mot Ludvika och Hammarbacken..men jag gick förståss omkring och hostade och nös och snörvlade & hade mig, blev rätt slut efter en stund..

Nu är jag hemma och tog tempen som visade på 38 graders feber så det kanske är läge att ta det lite easy ;)

Drygt det är att vara sjuk..!! Vill inte..!! Blää..!!

 

Önskar alla en fin Midsommardag..!! Kramiz..!!

 

 

 

Av Lena Lindberg - 22 juni 2012 23:01

 

Midsommarafton
Vaknade upp till en härlig midsommarafton med sol & perfekt väder, kan inte bli bättre..

Kaffe på balkongen:

   

 

Lite senare god midsommarlunch hemma hos mor & far:

           

 


Lite senare åkte jag & tjejerna över till Norberg & Karlberg tillsammans med Ammi, Bertil & Love.

Där grillade vi kycklingfilé & åt av Ammis jättegoda potatissallad mm och hade det gött, tänk att vi hade hela mysiga Karlberg för oss själva på midsommaraftons kväll..!! http://old.hembygd.se/index.asp?lev=28067

 

                           

 

Lite bilder från "Nya Lapphyttan" http://www.nyalapphyttan.se/

               

 

Det var en sån fin kväll, på hemväg från Norberg åkte jag och tjejerna till Hembygdsgården i Fagersta, bilderna vi tog där kanske är lite mörka eftersom dom togs efter kl 22 på kvällen men det är ändå så ljust ute..

"Trolsk är natten i midsommartid, laddad av naturens magi"  http://hembygdsgarden.nu/

 

                           

 

 

Av Lena Lindberg - 21 juni 2012 14:48

Trevlig Midsommar

Först en bild på 2 fina nyfrisserade tjejer:



Sen några bilder på min nypysslade balkong som äntligen är redo att fira midsommar ;)

Många Mårbacka blev det, men vad gör det..?! Är galen i Mårbacka i alla fall..På planteringsbordet står den australienska vildpelargonen som jag skrev om att jag köpt förut på pelargongaraget och som jag lovade bild på..


       

 

Önskar alla mina bloggvänner & besökare en härlig Midsommarafton..!!  Kramiz..!!


Av Lena Lindberg - 20 juni 2012 20:40

Var uppe med tuppen imorse men snörvlade & hostade & hade mig så jag gick faktiskt och la mig igen, somnade om och vaknade kl 12 men det kändes inte nå kul även om det kanske var behövligt, gillar inte att sova bort hela dagar..

Jag hade ju andra planer för dagen..

Kom i alla fall upp och iväg, åkte förbi mor som oxå följde med till Bergslagsodlingar i Lernbo.

http://www.bergslagsodlingar.se/

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=398840783496019&set=a.369817419731689.80233.242521152461317&type=1&theater

Vi kom nog i sista minuter för det är klart att det var populärt att handla Mårbacka pelargoner för 10 kr styck

Här en bild på mina fina Mårbackor:

 

 

Ha en bra kväller alla..!! Kramiz..!! 

Av Lena Lindberg - 20 juni 2012 06:44




Idag är det 37 veckor sedan jag gjorde min Gastric Bypass operation.

Vägdag =


Vågen visade : 79,2 kg

Nytt BMI: 28

Innebär -1,7 kg sen förra veckan och -34,8 kg sen starten.

Men VA.?! Jag var tvungen att ställa mig på vågen flera gånger för jag kunde inte tro siffrorna.. -1,7 kg på en vecka.?! Så mycket tror jag aldrig jag har gått ner på en vecka tidigare.?! möjligtvis i början..

Men jag ska erkänna en sak, jag har slarvat en del med maten den här min första semestervecka och inte ätit mina 6-7 små mål som jag ska göra, det är inget jag rekommenderar, men dels smakar inte maten nånting just nu eftersom jag är dunderförkyld och/eller allergisk mot nånting som blommar just nu, och sen faller man ju tyvärr ur rutinerna när man inte jobbar, jag känner ju dessutom ingen hunger sen op:en så därför är det viktigt med bra rutiner, måste tänka på det fortsättningsvis..


Idag har jag inget inplanerat, men funderar på att ta mig en tur till Bergslagsodlingar som ligger i Lernbo innan Ludvika från mitt håll, där säljer man Mårbacka pelargoner för 10 kr styck idag (ordinare pris är 50 kr styck) det är ett facebook-erbjudande enbart idag, jag måste i alla fall köpa blomjord och plantera om alla blomster jag har köpt på mig så det får bli dagens projekt :)


Önskar alla en fin onsdag och en fortsatt trevlig vecka !! Kramiz


Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />

PRESENTATION

UTHYRES: Stuga i Nord Norge

ÖVERSÄTT BLOGGEN

LENAS GBP RÄKNARE

LENAS VIKTMINSKNING

STARTVIKT

20110817 = 114 kg

OPERATIONSDAGEN

20111005 = 103,6 kg 

3 MÅN EFTER GBP

20120104 = 90,2 kg

Länk till:

0-6 mån efter op (- 31,5 kg)

6 MÅN EFTER GBP

20120404 = 82,5 kg

9 MÅN EFTER GBP

20120704 = 79,6 kg 

Länk till:

0-12 mån efter op (- 37,6 kg)

12 MÅN EFTER GBP

20121005 = 76,4 kg

20121105 = 77,4 kg

20121205 = 76,2 kg

20130105 = 74,8 kg

20130205 = 74,7 kg

20130305 = 75,5 kg

20130405 = 76,6 kg

20130505 = 78,5 kg

20130605 = 77,7 kg

20130705 = Semester

20130805 = 79,9 kg

 

NORMALVIKT = 70,5 kg

 

2013-10-10 Nu har det gått drygt 2 år sedan min operation och jag har "landat" på en vikt på ca 78 kg känner mig nöjd med min vikt, har just nu inget behov av att väga varken mer eller mindre :)

OLAS GBP RÄKNARE

OLAS VIKTMINSKNING

STARTVIKT

20111116 = 155,5 kg

OPERATIONSDAGEN

20120612 = 136,3 kg

3 MÅN EFTER GBP

20120912 = 117,2 kg

6 MÅN EFTER GBP

20121212 = 108 kg

20130112 = 104 kg

20130212 = 100,5 kg

20130312 = 100,5 kg

20130412 = 97,4 kg

20130512 = 98 kg

20130612 = 98 kg

20130712 = Semester

20130812 = 98,2 kg

MINA MÅL JUST NU

Bli frisk från förkylning!

Äta enligt måltidsklocka!

Dricka mer vatten!

Motionera dagligen när jag är frisk igen!

BILDER

Leksands IF

 

FRÅGA MIG

30 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Jag väger mig:
 Aldrig
 Varje dag
 1 gång i veckan
 Varannan vecka
 1 gång i månaden

matbloggstoppen

Matbloggstoppen

GÄSTBOK

SÖK I BLOGGEN

VÄNNERS VIKTBLOGGAR

BLANDADE LÄNKAR

Inrednings bloggar

Blommor & Växter

LOPPIS

Månadens Bästa

KATEGORIER

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Motionsrundor i Fagersta

OLA & LENA


Skapa flashcards