Alla inlägg under april 2012

Av Lena Lindberg - 6 april 2012 21:35


Jag visste inte att man skulle festa som svin en långfredag..? Mina grannar ovanpå måste ha gjort sig sin egen tolkning av påsk helgen.!? Men det är första gången på ett år, som det händer att jag irriterar mig..


Hoppas nu innerligt det är en en-gångs-företeelse och inte nått som kommer bli en vana :( flyttade nämligen för ett år sen från en trappuppgång som var för jävlig på ren svenska, med ungdomar som festade var och varannan helg och då menar jag inga normala trevliga fester utan hela skolklasser som samlades och spelade musik på högsta volym till kl 03 på morgonen, ungdomar som tjöt och grinade och sparkade på ytterdörren och stod och vrålade och kissade utanför, möbler och till och med folk (ja, det är sant) rasade ner från balkongen..


Flyttade till det här huset, dels för att jag förståss gillade lägenheten men oxå för att det är en erkänt bra bostadsrättsförening med gott rykte om att vara ett lugnt och tyst hus, det får gärna förbli så..


Med risk att bli kallad för (påsk)kärring, men hoppas dom ger sig snart för min klocka ringer 05.45 imorgon bitti och då vill jag helst vara utsövd, ska dessutom jobba ett dubbelpass..

Jo, det verkar vara tyst nu.!? Undrar om dom fick en tillsägelse av en granne.?! Eller så kanske dom gav sig iväg.?!

Hoppas det ;)


Natti, natti..! Kramiz.!

Av Lena Lindberg - 6 april 2012 08:53


Önskar alla en riktigt Glad Påsk..!! Hoppas påskharen hittar hem till er ;) Kramiz..!

Av Lena Lindberg - 5 april 2012 21:05


Sitter här på kvällskvisten och försöker deklarera, letar efter den där säkerhetskoden som man behöver när man ska deklarera på nätet, men icke sa nicke, hittar ingen kod..

Läser och läser till slut hittar jag: Du har inte fått säkerhetskoder i år eftersom du förväntas lämna blankett K6 (Försäljning av Bostadsrätt)

Tur att jag satte mig ner och kollade igenom papperen i tid, brukar nämligen vara ute i sista minuten när det gäller deklarationen, men nu har jag i alla fall beställt hem blanketten K6 :D

Det lär väl inte hända så mycket varken plus eller minus när det gäller lägenheten sålde den med 3000.- i vinst efter 8 år ;) fast det är klart att det ska deklareras ändå..

Annars verkar det som om jag hamnar på plus sidan, ska oxå göra avdrag för resor till och från arbete, bra det..


Imorrn långfredag är jag ledig..! Skönt :) Natti natti.! Kramiz.!

Av Lena Lindberg - 5 april 2012 06:04

Skärtorsdag & min 6 månaders dag efter GBP.

Jobbar ett dagpass & firar med en tur till Blåkulla ikväll ;) GLAD PÅSK.!!


Av Lena Lindberg - 4 april 2012 20:30


Det har varit en intensiv "ledig" dag i Västerås.


Först ut ett bankbesök, Mathias har nu betalat in skolavgiften för 2 terminer (6 månader) till att börja med till språkskolan i Japan, very mycket money..Det blev drygt 32,000 SEK

En droppe i havet vad notan kommer att hamna på, allt betalas med lånade pengar från CSN (pengarna ska sen förståss betalas tbx med ränta, men det blir ett senare bekymmer och inget som sonen funderar på i dagsläget, det är bara mamman som ojar sig ;)


Efter bankbesöket ett besök till tatuerar-studion där man plockade bort Mathias piecingarna tillfälligt, sen snabbt iväg till fotolabbet som turligt nog låg på samma gata lite längre ner, Mathias fick ta nya kort utan piecingar till visumet, sen fort tbx och i med piecingarna igen, man ville inte byta ut till mindre ringar i öronen eftersom det inte hade läkt fullt ut än, vi litar på experterna i detta fall..


Sen gick vi och åt lunch på Jensen´s Böfhus, trevligt & gott :) Jag tog lunch kycklingbiffen på 125 gr 

http://www.jensens.se/meny.htm?catid=56

Efter lunchen skjutsade jag mamma & Mathias till Erikslund, blev snabbfika på IKEA, kaffe & mudcake, mumsa-mumsa, väldigt god men mastig kaka, delade med mig av halva :D


Sen var det dax för mig att åka till lasarettet & Hudkliniken. Min yngsta dotter hade tid där på em (hon var där med pappan) Just nu är dottern väldigt besvärad av eksem, blir tyvärr alltid värre i eksemen den här årstiden, jobbigt för henne :( Läkaren kikade förståss på eksemen och läste på vad hon har för behandling just nu, konstaterade att hon redan har en bra behandling med mediciner och salvor, vi ska fortsätta som tidigare, men skrev oxå ut en kortisonliknande salva som man kan använda i ansiktet, ska smörja med den på kvällen, hoppas det blir bättre nu för lilla Elsa vännen..


Åkte sen tbx till Erikslund, vi gick runt på IKEA båda våningarna, sen kändes det som om vi hade gjort vårat dagsvärke för idag, alla var trötta i huvud & tår efter dagens bravader ;D


Ska upp & jobba tidigt så: Natti, natti alla..! Kramiz..!







Av Lena Lindberg - 4 april 2012 07:12

 

Idag är det 26 veckor sedan jag gjorde min Gastric Bypass operation.

Vägdag =


Vågen visade : 82,5 kg

Innebär -1,0 kg sen förra veckan och -31,5 kg sen starten.

Heja på lilla våg! Ett helt kilo! Det var längesen som det blev såna minus siffror på en vecka, trodde dom dagarna var förbi..


Idag är det sista dagen som jag skriver i kategorin: Gastic Bypass 0-6 månader efter op

Nästa vecka skriver jag i en ny kategori: Gastric Bypass 6-12 månader efter op

Jag gör det för att underlätta för besökare att "hitta i djungeln" av mina inlägg, vet själv att jag satt och letade efter Gastric Bypass bloggar innan jag skulle opereras..


Sammanställt en länk till min viktminskning under flytet + de första 6 månaderna efter op:

http://lenalindberg.bloggplatsen.se/2011/12/29/6962256-min-viktminskning-2011/


Veckans motion blev 120 min simning..


Har ledig dag från jobbet men har mycket på schemat, blir det ett besök i Västerås, med mamma och Mathias. Ska oxå hinna med ett besök på Hudmottagningen för yngsta dottern (är hos sin pappa denna vecka) Skriver ett inlägg när jag är tbx ikväll.


Önskar alla en fin onsdag och en fortsatt trevlig vecka !! Kramiz


Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />

Av Lena Lindberg - 3 april 2012 16:35


Tänkte berätta lite hur det går för grabben min som är på väg till Tokyo i Japan, det har uppstått lite bekymmer..

Han har flyttat ur lägenheten & bor just nu hos sin pappa i väntan på Visum, han har nyss fått veta att dom tyvärr inte godkände hans foto som han skickat in, pga piecingar i öronen.. :/ 

Det blev väl ett trist bakslag för honom, men imorgon ska vi (jag, min mamma & Mathias) åka till Västerås, då får vi först åka tbx till tatuerarstudion där han ganska nyligen fixat piercingarna, så får dom plocka bort dom, sen får vi leta på en fotograf som tar passfoton, fixa det, skicka iväg fotot snabbt som ögat dit det ska, sen tbx till studion & sätta tbx piecingarna, fast han skulle i alla fall ha nya mindre ringar upptill på öronen, det var ändå planerat att fixa innan han åker..



På Söndag ska han åka till sin farmor som bor i Stockholm, han står nu förståss och stampar & vill iväg till Japan så fort det bara går, men han kan inte köpa flygbiljett innan visumet är klart, det är bara att gilla läget..


Får hålla tummar och tår att allt löser sig finemang nu trots lite bakslag :)

Av Lena Lindberg - 3 april 2012 15:01




Halloj!

Tisdag, kom nyss hem från ett fm-pass & är nu ledig till torsdag :)

Måste få gnälla av mig lite, fy fasiken vad bensinen har blivit DYR !!

Jag tankade full tank i Volvon igår på St1 och då är det ändå den "billiga macken" i stan. Det gick på 1000 kronor!! Trodde inte det var sant när mätaren stannade..Inte kul :(

Om dom vill att man ska sluta åka bil så måste dom ge alternativ, jag skulle visst kunna tänka mig att åka buss till och från jobbet (i grannkommunen) Men busstiderna funkar inte med mitt schema, om det funkar med den ena turen så kanske det inte går nån buss hem osv har nämligen provat..

Jag jobbar skift inom äldreomsorgen, det innebär växlande jobb på förmiddar, kvällar, helger, storhelger om vartannat, busstiderna verkar vara anpassade efter dom som jobbar vardagar mellan klockan 7-16 man tänker inte på oss som jobbar skift & helger..


TUR att man har billigare klädkonto istället. ;D Shoppade loss på Röda Korset i Norberg & Fagersta idag.

Har ni inte varit in på second hand tidigare så kan jag varmt rekommendera det, allt är fräscht, rent och fint och personalen är jätteduktiga på att sortera och hålla efter så det ser alltid fint & fräscht ut i butiken..

Jag köpte:


1 par 3/4 stretchjeans ljus denim (pirater) "soyaconsept" 50.-

1 par 3/4 stretchjeans mellan demin (pirater) "Support" 20.-

1 tunn jeansjacka mellan demin med 3/4 dels ärm och dragkedja "Giani Seroti" 30.-

1 kortärmad vit/blå smal randig bomulls blus/tunika "Sara Kelly"  30.-

1 långärmad plommonfärgad tunika "Zizzi" 30.-

1 långärmad helmysig "bohemig" plysh tunika "Gudrun Sjöden" 30.-

1 långt vårgrönt linne "Gina tricot" 30.-

1 långt cerise linne "Vero Moda" 30.-


Det blev 250.- för alla fina kläderna och jag är superduper nöjd :)


Önskar en alla en skön kväller..! Kramiz..!


PRESENTATION

UTHYRES: Stuga i Nord Norge

ÖVERSÄTT BLOGGEN

LENAS GBP RÄKNARE

LENAS VIKTMINSKNING

STARTVIKT

20110817 = 114 kg

OPERATIONSDAGEN

20111005 = 103,6 kg 

3 MÅN EFTER GBP

20120104 = 90,2 kg

Länk till:

0-6 mån efter op (- 31,5 kg)

6 MÅN EFTER GBP

20120404 = 82,5 kg

9 MÅN EFTER GBP

20120704 = 79,6 kg 

Länk till:

0-12 mån efter op (- 37,6 kg)

12 MÅN EFTER GBP

20121005 = 76,4 kg

20121105 = 77,4 kg

20121205 = 76,2 kg

20130105 = 74,8 kg

20130205 = 74,7 kg

20130305 = 75,5 kg

20130405 = 76,6 kg

20130505 = 78,5 kg

20130605 = 77,7 kg

20130705 = Semester

20130805 = 79,9 kg

 

NORMALVIKT = 70,5 kg

 

2013-10-10 Nu har det gått drygt 2 år sedan min operation och jag har "landat" på en vikt på ca 78 kg känner mig nöjd med min vikt, har just nu inget behov av att väga varken mer eller mindre :)

OLAS GBP RÄKNARE

OLAS VIKTMINSKNING

STARTVIKT

20111116 = 155,5 kg

OPERATIONSDAGEN

20120612 = 136,3 kg

3 MÅN EFTER GBP

20120912 = 117,2 kg

6 MÅN EFTER GBP

20121212 = 108 kg

20130112 = 104 kg

20130212 = 100,5 kg

20130312 = 100,5 kg

20130412 = 97,4 kg

20130512 = 98 kg

20130612 = 98 kg

20130712 = Semester

20130812 = 98,2 kg

MINA MÅL JUST NU

Bli frisk från förkylning!

Äta enligt måltidsklocka!

Dricka mer vatten!

Motionera dagligen när jag är frisk igen!

BILDER

Leksands IF

 

FRÅGA MIG

30 besvarade frågor

OMRÖSTNING

Jag väger mig:
 Aldrig
 Varje dag
 1 gång i veckan
 Varannan vecka
 1 gång i månaden

matbloggstoppen

Matbloggstoppen

GÄSTBOK

SÖK I BLOGGEN

VÄNNERS VIKTBLOGGAR

BLANDADE LÄNKAR

Inrednings bloggar

Blommor & Växter

LOPPIS

Månadens Bästa

KATEGORIER

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Motionsrundor i Fagersta

OLA & LENA


Ovido - Quiz & Flashcards